Socios.com Türkiye Fandom Araştırmasının 2. Projesini Başlattı
SOCİOS.COM’un başlattığı Türkiye Taraftar Araştırması’nın ikinci projesi futbolseverlerin hizmetine sunuldu. Socios Türkiye Kurumsal İrtibat Müdürü Sema Tuğçe Dikici, “Bu çalışma aynı zamanda Türk futbolu ve taraftarlığı üzerine yapılan akademik çalışmalara da ışık tutacak” dedi.
150’den fazla küresel spor Ortakları ve 2 milyondan fazla kullanıcısı olan taraftar etkileşimi ve ödül platformu Socios.com’un Türkiye’deki futbol taraftarlarının sosyo-kültürel alışkanlıklarını, futboldaki tercihlerini öğrenmek amacıyla başlattığı Türkiye Taraftar Araştırması’nın ikinci projesi. dijitalleşen dünya ve blockchain ekosistemine olan ilgi ve bilgi düzeylerinin belirlenmesi lansmanı yapıldı. . Geçen dönem Türkiye’nin 81 ilinden 50 bine yakın futbolseverin katılımıyla gerçekleştirilen Türkiye Taraftar Araştırması 1, şimdiye kadar gerçekleştirilen en yüksek katılımlı futbol araştırması oldu.
İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Spor Bilimleri Fakültesi, Spor Yöneticiliği Bölümü ve Futbol Arena Platformu işbirliğinde gerçekleştirilen araştırmaya, ilgili web sitesi üzerinden katılım mümkün. Bir ay boyunca devam edecek olan araştırmanın sonuçları, bilimsel araştırma prosedürlerine göre analiz edilerek kamuoyuyla paylaşılacak. Futbol taraftarlarının destekledikleri gruplara olan bağlılıkları; Taraftar tercihleri, dijital alışkanlıklar, maç bilet fiyatları, stadyumların ulaşımı ve konforu, kulüp-taraftar etkileşimi, sosyal medya, blockchain, Metaverse, Taraftar Tokenları gibi pek çok farklı alanda soruların yer aldığı proje, aynı zamanda taraftarlar için de önemli bir kaynak olacak. spor araştırması. Öte yandan bu dönemde yapılan araştırmada yer alan sorular arasında küresel futbol endüstrisinin en çok tartışılan bahislerinden biri olan kulüp sahipliği de yer aldı. Türk futbolseverlerin ‘Takımınızın küresel bir sermaye gücü tarafından satın alınması fikrine nasıl bakıyorsunuz’ sorusuna vereceği yanıt, anketin en çok beklenen sonuçlarından biri olacak.
‘TÜM FUTBOL TARAFTARLARINDAN DESTEK BEKLİYORUZ’
Ankete geniş bir katılım beklediklerini belirten Socios Türkiye Kurumsal Bağlantı Yöneticisi ve Okan Üniversitesi Spor Yöneticiliği Bölümü Öğretim Üyesi Dikici, araştırmanın bilimsel prensiplerle hazırlandığını belirterek, “Bu çalışma sadece taraftarların tercihlerini öğrenmemize yardımcı olmayacak, Değişen ve dijitalleşen dünyada futbolun gerçek sahipleri olduğu kadar Türk futbolu ve taraftarlığı da kimlerdir.” “Özellikle yapılacak akademik çalışmalara da ışık tutacaktır. Bu alanı sahiplenmeyi ve benzer çalışmaları her yıl düzenli olarak yapmayı hedeflediğimizi söyledik. Sözümüzü tuttuk. Bu araştırma serisini her yeni yılda farklı sorularla tekrarlayacağız. Futbol sezonunda tüm futbolseverlerden destek bekliyoruz.”